Träna gärna

Ett tag,... eller, i perioder,  kan jag träna rätt ordentligt. Tyvärr är inte perioder med träning ihållande, så när jag sätter igång att träna har jag inget flås och inga muskler kvar från förra perioden. Börja från noll varje gång. Och vetskapen hur hjedrans jobbigt det är när en startar från noll och resan till acceptabel nivå -gör en något mindre på hugget att börja. 

Sen har jag anledningar till varför träningen sker periodvis. Sjukdom. Ohälsa. Mage. Operationer. Infektioner.
Vi pratar inte förkylning eller spännningshuvudvärk, utan blodförgiftning, lunginflammationer och tarmvred. Inser att jag måste acceptera att det är perioder utan träning och vara schysst mot mig själv när jag sätter igång och veta att det handlar inte om lathet.
Jag har haft ambition att träna men har inte fått tillåtelse till hård träning under hela sensommaren och hösten pga lunginflammationer som inte läker. Frustrerad. Visserligen kan en promenad vara bra men sen är jag, jag. Vissa dagar kan jag inte stå upp när jag borstar tänderna. Än mindre ut på en promenad. Och ju mindre promenader och vardagsmotion det blir, desto mindre blir orken och det blir en negativ spiral.
Min lunginflammation nu som jag äter antibiotika för hindrar mig att gå till gymmet. Fast jag fick inspiration av happys catgym
(null)


Och efter ha sett en kropp i förfall i spegeln så gjorde jag pilates. Jag fick mån nära-döden-upplevelse . Shit, jag är i sååå dålig form! Får på inga villkors vis ägna mig åt för pulshöjande träning säger vården, men vatusan- ALLT höjer ju pulsen rejält när du är otränad! Var börja? Bestämde, gjorde jag idag, att jag ska göra några enkla pilateövningar när jag kan, i alla fall två gånger per dag. Liksom se till att vara mer i rörelse och göra enkla styrkeövningar. Man kan göra grymt bra benträning när man diskar. Stärka ruggen vid plock. Eller magmuskler på kökssoffan.
Jepp.
Träna, äta, leva, size, vardagsliv | |
Upp